diumenge, 11 de maig del 2008

Proposta d'activitat amb el programa Kid Pix

La nostra proposta sobre la utilització del KidPix va adreçada a alumnes de Cicle Superior. Aquesta es basa en que els nens i nenes podran triar una cançó que els hi agradi, a partir d’aquesta hauran de cercar imatges d’allò que els hi transmeti la cançó, les fotos poden ser seves, escanejades de revistes, extretes d’internet, o bé les que ofereix el programa Kid Pix). Les fotos poden ser retocades amb totes les opcions que ofereix aquest programa. L’activitat s’acaba amb la presentació en forma de diapositives de les diferents imatges i amb la cançó com a so de fons.

Aquesta activitat és una tasca per a realitzar-la durant les classes de música, però això també engloba altres àrees curriculars com poden ser: informàtica, castellà, anglès. Etc.
Els materials que s’usaran durant aquesta activitat seran principalment ordinadors.

Els objectius que pretenem aconseguir amb el seu ús, és a dir, allò que pretenem que s’aprengui duent a terme aquesta activitat que proposem són:
- Conèixer i utilitzar el programa Kid Pix.
- Realitzar una recerca d’informació sobre una cançó triada per l’alumne.
- Realitzar una presentació de Kid Pix sobre la cançó triada.
- Adonar-se de les possibilitats que ofereix el programa per posteriors treballs educatius.
- Tenir cura del material informàtic de l’aula informàtica del centre.

La seqüència del treball és la següent:

1ª SESIÓ
Explicació de la tasca.
Visualització d’un exemple.
Recerca d’informació.

2ª SESIÓ
Introducció al Kid pix.
Manipulació d’imatges, icones, dibuixos.
Vincles.

3ª SESIÓ
Treball amb diapositives.
Treball amb textos.

4ª SESIÓ
Introducció de sons.
Animacions i transicions.

5 comentaris:

Cristina Marquès ha dit...

He trobat molt interessant la proposta que heu fet d'aquest programa.
Crec que aquesta activitat lliga molt amb les àrees que heu posat (principalment la música, però tal com heu dit,informàtica, castellà o anglès també podrien trobar-s'hi.)

Fer aquesta proposta a cicle superior és molt bona idea,ja que fer servir aquest programa no és fàcil i a més a més es necessita molta creació per fer el que heu preparat.

Crec que els objectius reflexen el que comporta l'activitat però hi afegiria una cosa important:"Ser creatius i imaginatius", que és un aspecte que no l'heu reflectit ja que només us heu basat en el que us ofereix el programa.

Pel que fa a els passos per fer el treball, he trobat molt correcte que organitzessiu la proposta per sessions. Està molt ben distribuit i trobo que aquestes pautes ajuden molt a veure després si els objectius que s’han proposat s’han assolit o no.

I sobre els materials, jo tampoc n’afegiria cap més, ja que principalmente el que s’utilitzaran seran els ordinadors. Sobre el que heu esmentat de fotografies de revistes entre altres coses, trobo que seria molt bo que cadascú portés fotografies de casa i després entre tots poden també fer intercanvis amb els altres.

Finalment dir-vos que aquesta activitat és molt original i que pot agradar molt als nens i nenes, ja que el sol fet d’escollir una cançó i descriure el que els hi suggereix, poden surtir coses molt bones i innovadores.

....jabi con b.... ha dit...

Aquesta activitat deixa que els alumnes siguin creatius i pugin fer servir la seva imaginació, això m’agrada!!.

Com molt bé expliqueu es una proposta que treballa diferents àrees, depenent de les sensacions del nen/a i els seus interessos aprofundirà més en uns determinats temes, però pot aprendre de diverses àrees.

Aquesta proposta esta ben orientada pels nens de cicle superior, perquè ja són molt capaços i a més tenen molt d’interès per totes aquestes coses relacionades amb les TIC.
Els objectius estan marcats correctament, és tenen clars els propòsits.

La seqüència de treball esta molt clara, l’única pega és que potser són masses sessions, això ja depèn de les habilitats de la classe a l’hora de fer les tasques assignades.

Les activitats estan vinculades amb els objectius als que voleu arribar, fent un bon seguiment de la classe segurament que els nens arribaran a obtenir els aprenentatges que desitgeu, a més és una proposta molt original i engrescadora, els nens és posaran a treballar amb tots els seus sentits perquè els hi agradarà molt l’activitat.

Tot plegat trobo que és una activitat de la qual es pot treure molt profit, té un caire lúdic però a l’hora els nens poden aprendre moltes coses.

Mol bé noies!!!
Petons!!

....jabi....

Marc Aragonès ha dit...

Yeah gent!
M'agrada la vostra proposta, pel que veig és molt semblant a la nostra i pel que m'han dit a la d'altres grups. L'avantatge de l'exercici és que com molt bé heu dit es pot treballar dins d'ell vàries arees, i això fa que sigui molt profitós.

Crec que aquest tipus d'exercici sempre es pot fer amb nens de totes les edats, el resultat serà diferent segons l'edat, però sempre bo, per tant la trobo adequada.

Cap problema amb l'explicació i redacció d'objectius, tot queda prou clar i és entenedor.

La seqüència d treball la trobo ben clara, però pel meu gust hi ha massa sessions, crec que amb dues o tres ja en fariem prou.

Crec que s'adequen molt bé els exercicis amb els objectius, tret de que crec que en els exercicis no queda prou clar que han de buscar informació d'aquella cançó.

La proposta és innovadora, si però tal com he dit abans, molta gent ho hem fet gairebé igual, cançó al canto i fer un dibuix, buscar fotos, coses així. Almenys al nivell de la classe, no és massa original (la nostra inclosa).

Pel que fa als materials, trobo que el kid pix és un programa de gran qualitat, que pot despertar un gran interès en el nen, i que farà que jugui i desenvolupi la seva creativitat alhora.

Molt bé companyes!!!


marc

Sandra Solís ha dit...

Bones!
Què dir-vos? Que… hem sembla genial la vostra proposta! Me l’he estat llegit i m’ha agradat moltíssim!
El tema principal del vostre blog concorda perfectament amb la proposta que heu fet per a treballar amb el KidPix: Treballar la música amb les noves tecnologies.

El nivell educatiu que proposeu crec que és el més adequat. Per què? Bàsicament perquè no sempre és fácil explicar, representar o mostrar allò que et fa sentir una cançó o una melodía. Per això, crec que és més oportú treballar-ho amb nens i nenes de cicle superior, ja que tenen el recolzament de molts més recursos comparat amb els cicles anteriors.

Aquesta activitat és original i creativa. Qualsevol nen, per poc inspirat que estigui, podria fer una representació qualsevol d’allò que li diu una cançó.

Tant els objectius com la seqüència de treball les heu específicat molt clarament i la programació que seguiu està molt ben estructurada. (seria genial que ho poguéssiu probar a la realitat i intentar que aquesta activitat tan ben pensada es dugués a terme tal i com havieu pensat. Ha de ser molt interessant veure què és el que falla i què és el que no).

Bé, com ja us he posat a dalt, les activitats es relacionen perfectament amb el tema del blog i amb els objectius proposats i trobo que el material que proposeu per a treballar pot cridar l’atenció als nens i fer es motivin o s’interessin més per a fer altres creacions amb el kidPix.

Felicitats!!

Jardu ha dit...

Hola companyes!

Haig de dir que aquesta activitat em sembla molt original i atractiva! Sobretot perquè permet que els alumnes siguin creatius i deixin volar la seva imaginació sense que l’activitat deixi de ser didáctica i educativa.

Esta molt bé la puntualització que feu de situar l’activitat en una àrea determinada. És cert que es toquen diferents àrees però la que més és la de música i diria que també podria ser una activitat compartida amb l’assignatura de noves tecnologies. A més, els nens i nenes de cicle superior són capaços de manipular i crear animacions amb aquest programa amb una certa facilitat. I tot el que sigui remenar amb els ordinadors i la música sembla que els ha d’agradar molt.

Els objectius que us heu proposat són clars però trobo que potser no cal proposar-se’n tants. Quan dieu que voleu conèixer i treballar amb el Kid Pix ja s’enten que ho dieu en el sentit més ampli, trobo que formular objectius sobre l’ús del mateix programa és una mica reiteratiu. I en l’activitat no reflexeu l’objectiu marcat de tenir cura del material. Tot i que s’enten que els nens són responsables i vosaltres com a mestres us encarregarieu de que això es fés, no ho dubto. S’ha de dir que les activitats proposades estan directament relacionades amb els objectius.

Les sessions estan molt ben estructurades i la seqüència la trobo perfecte i molt adequada per treballar amb continguts d’aquest tipus. Introduiu molt bé el tema i doneu a cada pas del procés un temps adequat perquè els nens puguin assolir i dur a terme les tasques.

Trobo que la proposta és molt original i pot ser d’allò més engrescadora per als nens. Felicitats!

Gerard Arboix Garcia