dimarts, 1 d’abril del 2008

De l'oïda a la boca

Edu3.cat



Després de veure vídeos relacionats amb la música m’he decidit per aquest, ja que l’Atrapa-sons ens porta als indrets aparentment menys musicals, per demostrar-nos el funcionament de les diverses famílies d’instruments, les característiques dels diferents gèneres musicals, els secrets de les escales, del ritme i de l’harmonia i també ens ofereix animacions inspirades en fragments musicals.
En aquest capítol, de l’oïda a la boca, es centra en relacionar la música amb la cuina, per això l’Atrapa-sons fa una visita a La cuina de l’Isma, on aquest per exemple ens explica la diferència de sons que hi ha quan fregim una ceba amb l’oli calent o fred, o bé reconèixer si una síndria és madura o no segons la seva ressonància quan li donem un cop.
L’Atrapamosques, la granota que toca el piano ens presenta d’una manera divertida i original els orígens i alguns trets peculiars del tango.
La part que més m’ha agradat del vídeo ha estat quan l’Atrapa-sons ens ha ensenyat com fer la Patata Tenora i una Pantanaga, dues flautes diferents fetes amb aquestes dues verdures. Això podria ser un bon recurs per utilitzar a classe de música per tal que els nens s’adonessin que ells també poden crear instruments o fer música amb objectes del nostre entorn; tal i com ha fet l’Atrapa-sons amb la pasta italiana.
Crec que aquest vídeo, i en general tots els de l’Atrapa-sons, és un bon recurs per tal que els alumnes, i no només ells sinó tothom, descobreixin que tot el que ens envolta té quelcom musical, i que per tant tots en podem aprendre i gaudir-ne.