dilluns, 7 d’abril del 2008

Els sons que sentim.

Edu3.cat



Després d'obserbar uns quants clips he escollit aquest que rep la titul·lació de " els sons que sentim" perquè és un clip que apart d'estar dedicat a la música en si mateixa també engloba altres àrees com és el coneixement del medi natural, Història de la música i ciències de la naturalesa.
El que aquest clip ens explica és que el que determina la tessitura d'un instrument és el seu tamany, és a dir, com més petit sigui més agut sonarà i com més gran, més greu.
Pel que fa a l'àrea de naturals ens explica quin és el procediment per poder arribar a escoltar un so. En aquí fa referència a l'orella on s'hi explica quin és el camí que realitzen les ones sonores passant per totes les parts de l'orella fins que el cervell decideix de quin so es tracta. Cal dir que tenim un límit i quan un so és molt agut o molt greu nosaltres no el sentim.
Passant per la història de la Música se'ns present el saxofón. Particularment és un instrument que em crida molt l'atenció ja que la sonoritat que desprèn m'afalaga.
És un instrument fet de metall però igual que la flauta travessera pertany a la família d'instruments de vent-fusta. Aquest instrument no és habitual trobar-lo en les obres simfòniques però gràcies principalment el Jazz s'ha convertit en un dels instruments més coneguts.
Per últim hi ha una animació molt divertida on es fa una " calimba" de coberts i l'Atrapamosques toca en el piano un tall de la cançó "alla turca" de Wolfgang Amadeus Mozart. D'aquesta manera, els alumnes també aprendran a relacionar aquesta cançó amb el seu compositor que crec que és un aspecte molt important ja que quan es treballat amb una cançó/audició cal saber qui ha estat el seu creador.